Möjligheternas Brännkyrka

Moderaterna i Brännkyrka/Älvsjö är din lokala moderatförening. Brännkyrka är en del i den nya stadsdelen Hägersten-Älvsjö.
Vi vill verka för ett Söderort som håller ihop. Vi vill se stadsdelar präglade av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet.
Till söderort behöver tillskapas fler arbetsplatser. Frihet, lagar och arbetslinjen gäller för alla. Inga undantag, ingen utanför, ingen bortglömd. Ansträngning ska löna sig; på jobbet, i skolan, i livet.

Några av de politiska frågor vi arbetar för i vårt lokalområde är:

• Hög kvalitet i förskola, skola, äldreomsorg och social omsorg
  • Värna våra parker och naturområden
  • Verka för varsam förtätning och ta hänsyn till befintlig bebyggelse
  • Hållbara lösningar för trafik och infrastruktur
  • Ökad trygghet och krafttag mot brottsligheten

Vår viktigaste lokala fråga just nu är tryggheten

• Fler Poliser till Stockholm och till Hägersten-Älvsjö. Moderaterna vill se 10000 fler Poliser i Sverige fram till år 2024.
  • Övervakningskameror vid utsatta platser, t.ex. Älvsjö Torg, Älvsjö pendeltågsstation, infartsparkeringar och Fruängen centrum.
  • Stärk det förebyggande arbetet med barn och unga och erbjud bra aktiviteter och tillgängliga mötesplatser.
  • Fler kommunala ordningsvakter som kompletterar Polisens arbete och som rör sig på oroliga platser i stadsdelen.
  • Förbättra belysning, röj sly och bygg bort otrygga miljöer bland annat längs med gångvägar och i parker.
  • Stärkt arbete med renhållning och mot klotter.

Bli medlem!

Vill du vara med och påverka vår politik och stödja vårt arbete för att förbättra Brännkyrka och ge Stockholm ett nytt styre är du välkommen att bli medlem idag!

Du kan även bli medlem genom att Swisha 100 kronor till 1233360070 – uppge namn, personnummer och e-post.
Om du vill betala medlemsavgiften via bankgiro: Betala 100 kr till BG 5040-0365 – uppge namn, personnummer och e-post.
Välkommen till Moderaterna i Brännkyrka/Älvsjö!