Nyhetsbrev 4, 2009

Moderaterna i Brännkyrkas nyhetsbrev nr 4, 2009

Vi behöver hjälp i valkampanjen, kan du ställ upp så hör av dig. Uppgifter som vi behöver hjälp med är: stå i tält och valstugan, utdelning i brevlådor, torgmöten, dela ut valsedlar på valdagen, dörrknackning.
Alla kan hjälpa till! Prata med vänner, arbetskamrater, grannar och släktingar om hur viktigt det är att gå och rösta så har även du gjort en viktig insatts.
Hör av er till mig eller vår valledare Berthold.

Ordförande i Moderaterna i Brännkyrka
torbjorn.erbe@moderat.se

Berthold når du på 070-583 49 30 eller Berthold.Gustavsson@moderat.se

Agenda
Förtidsrösningen börjar                                                                      20 maj
Gunnar Hökmark  kommer till valtältet i Liljeholmen.                25 maj kl 16.00
Lönelördag kampanj i Fruängen                                                       30 maj kl 11-14
Styrelsemöte i Brännkyrkamoderaterna                                          3 juni kl 18.30
Nu spurtar vi med 75timmars kampanjen                                       4 juni
Sveriges Nationaldag firas på Herrängens Gård                             6 juni kl 15-18
Val till EU parlamentet                                                                         7 juni

Jobben och miljön viktigast
När svenskarna får ranka de viktigaste EU-valfrågorna hamnar jobb och miljö i topp, visar en undersökning från Demoskop och Expressen. Läs artikeln här: http://www.expressen.se/Nyheter/eu-valet2009/1.1580375/tio-skal-for-dig-att-rosta-i-eu-valet

Anna Maria Corazza Bildt skriver:

Jag kandiderar till Europaparlamentet därför att jag brinner för ett Europa som kan göra ännu mer för fred, frihet och företagande. Ett Europa där fler kvinnor syns mer. Det är därför jag ställer upp – och det är därför jag hoppas att också Du vill kryssa Anna Maria på valsedeln. Jag är en sann europé, som kom direkt hit från krigets Sarajevo och har gjort Sverige till mitt nya hemland.

Europa har alltid varit mitt livs- och arbetsfält. Min bakgrund är bl.a fredsarbete på krigens Balkan för både FN och EU, matföretagande mellan Italien och Sverige och engagemang för moderaterna i Stockholm. Då har jag också lärt mig att det är Europaflaggan som är fredsflaggan i vår tid i vår värld. Jag har lärt mig hur mycket Europa betyder – men också hur mycket mer vi kan göra gemensamt.

Vi kan inte längre lösa problem bara inom nationella gränser – oavsett om det gäller freden, jobben, miljön eller maten.
Som småföretagare vill jag förenkla för företagande och riva ner hinder för fri handel. Som småbarnsmamma och matentreprenör driver jag en kamp för bättre mat på våra tallrikar. Jag står på konsumenternas sida och har lanserat en appell till matbranschen för ansvartagande.  ”Jag säjer basta till allt matfusk!”.
EU har gjort mycket i den frågan – men vi måste göra ännu mer. För mig är moderaterna det självklara Europapartiet. Vår alliansregering har gett Sverige ny styrka i Europa.
Nu vill jag vara med och ge oss en ännu starkare röst i ett samarbete som blir allt viktigare för vår och våra barns framtid.
Mitt engagemang, min erfarenhet och min mångfald behövs i Bryssels.

Anna Maria Corazza Bildt