Nyhetsbrev nr 2, 2009

Vill du höra av dig om något är du välkommen att maila på moderaternas@gmail.com

Eller ringa mej på hemtelefonen 08-882010

Har du en nyhet som bör komma in i detta nyhetsbrev så skriv till mig på moderaternas@gmail.com

Hemsida: http://moderaterna.net/brannkyrka/

Torbjörn Erbe

Moderatvänner i 5:e kretsen,

Det gemensamma kampanjarbete våra föreningar i 5:e kretsen har genomfört sedan valet 2006 är något vi ska vara stolta över. Vi kan känna oss delaktiga i att vi bidragit till att Moderaterna enligt de senaste opinionsundersökningarna är Sveriges största parti. Våra 3 föreningar i kretsen har en bättre medlemsutveckling än övriga föreningar i staden. Förbundet har även uppmärksammat vår verksamhet och vi kan glädja oss åt att vi numera har 2 representanter på förslag till förbundsstyrelsen. Vårt kampanjarbete lönar sig.

Vi har nu två val framför oss i år (EU-valet och kyrkovalet) innan 2010 års stora valarbete tar vid för att säkerställa ytterligare 4 år vid makten för att fortsätta genomföra vår politik.

Inför dessa val behöver vi synas på flera platser inom vår krets. Vårt gemensamma kampanjsamarbete måste fortsätta och utvecklas.

För att uppnå dessa mål har vi tre undertecknade föreningsordföranden beslutat att vi framöver ska samlas kring en kretsaktivitet varje månad. Denna kretsaktivitet kommer att förläggas på olika platser inom vår krets. Vilken typ av aktivitet och var den ska gå av stapeln är upp till våra valledare med vår kretssamordnande valledare Berthold i spetsen.

Varje förening erhåller den gemensamma kretsaktivitet inom sitt område var tredje månad, dvs ett rullande schema mellan våra föreningar. I dessa kretsaktiviteter är det viktigt att så många som möjligt av oss deltar för att kampanjerna ska få stort genomslag. Det gäller även att bibehålla vår tradition av bra och uppmärksammade kretsgemensamma aktiviteter.

Förutom de kretsgemensamma aktiviteterna kommer respektive förening att ha egna aktiviteter.

Det är nu som vi skall ”knyta ihop säcken” för att få flera aktiva medlemmar samt fler poster till 5:e kretsen.

Ju fler vi är som kampanjar desto roligare är det!

Med vänliga hälsningar

Lars Svärd                  Torbjörn Erbe                              Elisabeth Johnson

Ordförande                 Ordförande                                   Ordförande

Hägersten                    Brännkyrka                                   Skärholmen

Moderatvänner!

Temat för april månads gemensamma kampanj i 5e kretsen är miljö.

Lördagen den 18 april arrangerar vi en städkampanj i ett avgränsat område i Mälarhöjden. Vi kommer också att dela ut vårt miljöbudskap i brevlådor längs städvägen.

Vi samlas vid Mälarhöjdens tunnelbanestation.

Från 11.30 delar vi ut material och bjuder på kaffe.

Kampanjen startar 12.00 och slutar senast 15.00 . Ju fler som kommer desto snabbare blir vi klara!